sunnuntai 14. helmikuuta 2010

Ne kolme K:ta; koulu, kokkailu ja karnevaalit ;)

Torstaina lähdin reippaasti aamulla yliopistolle ja jätin aivot kotiin. Istuin luennolla ja yhtäkkiä tajusin puol yhdentoista aikaan, et mun piti mennä testaamaan sitä employment law -kurssia ysiltä aamulla!! :D Oh no! En mä tiedä oikeen mitä mä ajattelin..! Mä olin suunnitellu noita kursseja kahdelle eri lukujärjestyspohjalle, ja jotenkin mä sitten huolimattomasti katoin, että meen ysiltä sinne history and culture of english-speaking countries -kurssille. Joten se kurssi jäi sitten koittamatta, ja automaattisesti pois lukujärjestyksestä, koska muita "testitunteja" ei enää ollut. Otti vähäsen päähän, joten päätin sitten olla menemättä toisenkin kurssin (spanish as a foreign language) testitunneille. :D Ihan loogista ajattelua, eikö totta!? Päätin, että aion kevään ajan rääkätä itseäni siellä strategic marketing -kurssilla, joka on siis espanjaksi. Ja vaikka nyt sitten sähläsinkin näiden testituntien kanssa, niin oli silti tosi hyvä mieli siitä, että lopultakin sain tehtyä päätökset valittavista kursseista. Niitä on nyt mulla 3 + sitte se espanjan keskustelukurssi.

Torstaina täällä alkoi myös reilun viikon kestävät karnevaalit. Tai virallinen karnevaali-ilta oli eilen, mutta kaikenlaista muuta pientä ohjelmaa on tässä melkein joka päivä. Käytiin torstaina yöllä jo vähän kävelemässä ja kattelemassa ensimmäistä pientä kulkuetta. Nämä rummuttajat ja esiintyjät kai esittivät jonkinlaisia paholaisia. Oli kyllä näyttävän näköistä. Ja ylipäätään ihan mahtava meiniki siellä, hirveesti iloisia ja tanssivia ihmisiä! :) Pariin kertaan tuli todettua, et ei, ei ikinä ois tällasta Suomessa.

Tämän viikon aikana piti sitte tehdä se virallinen automatriculación, eli ilmoittautuminen kursseille yliopiston intranetin kautta. Mä olin maanantaiaamulla käynyt tekemässä sellasen alustavan suunnitelman sinne, jota sai sitten perjantaihin asti käydä muuttamassa. Enkä mä sitten loppupeleissä ottanutkaan mitään niistä, joita olin maanantaina suunnitellut ottavani. :D Joten piti tehdä ne muutokset. Se ei sit ollutkaan mikään ihan yksinkertainen juttu. Koitin ite ensin varmaan puol tuntia poistaa niitä vanhoja kursseja, ja sit Jasminin avustuksella vielä toiset puoli tuntia, mut ei me vaan saatu niitä häviämään mihinkään. Piti mennä sitte sieltä toimistosta kysymään, että mikä mättää. Mut ei se sitte ollutkaan mikään ihme ettei saatu niitä poistumaan, kun ei se henkilökuntakaan saanu. :D Mä olin kyllä jo ihan vakuuttunu siitä, että tää on taas näitä teknisiä juttuja, joita mä en vaan ikinä tuu tajuamaan, mutta ha, tällä kertaa ei ollukaan kyse siitä. Käytiin Jasminin kanssa samalla tulostuttamassa meille materiaalit kursseja varten. Joo, tulostuttamassa, ei tulostamassa. Täällä on siis ne erilliset copisteríat, joissa voi käydä tulostamassa. Ja se tietty maksaa. Ei täällä tulis kuuloonkaan sellanen, että vois vaan omalta koneelta tulostaa avoimessa työtilassa mitä huvittaa. Paperi on kallista.

Perjantai-iltana mentiin Jasminin ja Elin kämpälle kokkailemaan. Tai no, enpä mä siellä juurikaan mitään tehny, ku Ansku ja Saila olivat siellä keittiössä niin vauhdissa. Mut mä sit hoidin tehokkaasti oman osuuteni siinä syömispuolessa. :D Oli herkullisia tortilloja ja jälkkäriksi vielä suklaakakkua. (Siis ei, mun suklaalakko ei yllä suklaakakkuun asti.) :D Oli kiva vaan höpötellä ja herkutella monta tuntia. Niin ja ah, Jasminin ja Elin kämpässä on patteri!!! Ihanan lämmintä! :) Niin, ja uunikin niillä on! :D Saila ja Ansku olivat jo hankkineet puvut lauantai-illan karnevaalia varten, joten itellekin heräsi pikku paniikki, että jotain tarttis hankkia ja äkkiä, niin kauan kuin jotain pukuja on vielä jäljellä.

Yöllä päätettiin lähteä aikaisin liikkeelle ostamaan niitä pukuja, mut se "aikaisin" venyikin sitten lähes puoleen päivään. Löydettiinkin kivat puvut. Mä ihan yllätyin, että ne oikeestikin näyttivät niin kivoilta, eikä pelkästään siinä paketin kyljessä. :) Siinä paketissa luki kyllä, että niiden pitäis olla jotain merirosvopukuja, mut me kyllä tultiin siihen tulokseen, että mein mielestä ne näytti paljon enemmän joltain aatelisilta maantierosvoilta. :D Täytyy laittaa kuvia myöhemmin... Siinä olikin miettimistä, et miten saa pidettyä itsensä riittävän lämpimänä, kun mullakin oli hame päällä ja ulkona vaan viitisen astetta lämmintä. Tuli kehitettyä kaikenlaisia virityksiä ja vedettyä kolmet sukkahousutkin päällekkäin, mut aika hyvin sitä kuitenkin tarjettiin. llalla treffattiin eka Jasminin ja Elin kämpällä, ja oli tosi kiva nähdä, kun muutkin olivat laittaneet pukuja. :) Lähdettiin keskustaan joskus puoli kahden aikaan yöllä, ja siihen mennessä ne kulkueet olivat ohi jo. Mut muuten oli tosi hauskaa katsella ihmisten pukuja ja juhlimista, ja olihan siellä bändejä sun muuta ohjelmaa kuitenkin. Oli kyllä käytetty huimaa mielikuvitusta, ja parasta oli se, että lähes kaikilla oli jonkinlainen naamiaisasu päällä, niin pienillä lapsilla, nuorilla, aikuisilla kuin vanhuksillakin. Tosi hauskaa! Suomessa ollaan ilmeisesti vähän liian tiukkapipoja näin täysivaltaiseen karnevaalibiletykseen. ;) Mut loistava meininki joka tapauksessa.

Oltiin kämpällä joskus puoli kuuden aikaan, ja nyt on vähän veto poissa. Joten huilaamista ja hyvää ruokaa tiedossa tänään, eipä sen kummempia.

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti