perjantai 5. helmikuuta 2010

Tänään risukasassa, huomenna toivottavasti auringonpaisteessa

Tämä blogimerkintä uhkaa nyt jäädä melkoisen negatiivisvoittoiseksi, pahoittelen...

Ottaa päähän niin tuhat ja yksi asiaa. Eikä vähinten ne kurssivalinnat. Kaikki maksaa ihan sikana (135 €/150 € per kurssi) ja menee päällekkäin lukujärjestyksessä. Voi myös ostaa vokaalin, ja mennä toivomaan espanjankieliselle kurssille, että pääsis lä
pi ja sais opintopisteet. Ja sit mennä sen jälkeen rosvosektorille, kun Kela pyytää selvitystä, kun pisteitä on tullu odotettua vähemmän. Nonih, mä olen nyt märehtinyt tätä asiaa niin paljon, että enää en jaksa, loppu.

Niin todettiin muuten, että luultavasti olen melkoinen Mansikki kun täältä tulen takaisin; mulle on kehittynyt lehmän aivot ja hermot. Tää koko ajatushan lähti siitä, että mä tarvin märehtimisaikaa kaikille asioille, mun täytyy saada rauhassa miettiä, ennen ku päätän mitään. Toiseksi tän kaikenlaisen pompottelun ja mañana-meiningin jälkeen mulla täytyy olla paaaljon pidempi pinna kuin tänne tullessa. Saapi nähdä mihin laitumelle tämän jälkeen siis muutetaan. Toivon kuitenkin, etten muutu kovasti paljon laikulliseksi, ja että painoa ei tulisi kymmeniä/satoja kiloja lisää kaikista ihanista herkuista huolimatta.

Infossa meille kaikille sanottiin, että täytyy käydä näyttämässä se kuitti kielikurssin maksamisesta. Ja sit kun copisterían (maksullinen tulostushuone) ja odottelun jälkeen pääsin tiskille näyttämään kuitin, nainen alkaa huutaa mulle, et "mitä hemmettiä sä tänne tulet, sullehan on jo lähetetty sähköpostina vahvistus kurssista". Eikä naista tuntunut rauhoittavan sekään, että kun siitä sähköpostista huolimatta sinne kehotettiin menemään. Nojoo, tästähän mua varoiteltiinkin.

Sit muutenkin mo
nenlaisten tyhmien uutisten ja asioiden kasautuminen nyt parin päivän sisälle on ollut melkoista tunnemylläkkää. Ja sairastamisen jatkuminen siihen päälle; mihinkään ei oo jaksanu vielä lähteä.

Mua nyt puoliksi hävettää kirjoittaa tänne tällasta valivalia, mutta yritän kirjoittaa rehellisesti juuri siitä, miltä tuntuu. Mut nyt on suunta parempaan, nimittäin kuvittelen saaneeni tän illan aikana kurssivalinnat jokseenkin kondikseen. Lisäksi tänään ei oo kulunu enää kuin puolikas nenäliinapaketti, joten huomenna vois lähteä vähän ulkoilemaankin. :) Toivottavasti on kaunis ilma. :) Niin ja skypekin saatiin kuntoon, et nyt voidaan höpötellä enemmän nassukkainkin.

Nyt nukkumaan lämpimän peiton alle, huomenna on parempi päivä. :) Ja huomenna mä haluun tulla kirjoittamaan tänne jotain mukavaa :)

Hyvää yötä ja iso säkillinen unihiekkaa!

Ainiin, tähän loppuun vielä kuva meidän kämpästä ulkoapäin... Mein asunto on tuossa sinisten Chatines-kylttien yläpuolella. Se asunto on meidän, jonka parvekkeen vieressä on tuo LG:n huristin. Kuva on otettu bussipysäkiltä aamulla yliopistolle lähtiessä.



1 kommentti:

  1. Voi eiii :(

    Nyt kyllä on heitetty kaikki maailman kapulat sun vaihatarirattaiden eteen. HÖ! Toi on kyllä ihan epäreilua, että sun on annettu Suomessa ymmärtää, että vaihtareille tarkoitettuja ilmaisia kursseja on hyvin saatavilla ja sitten paikan päällä ilmoitetaankin, että maksa 150 e tai opiskele yhtäkkiä täydellinen espanjan kieli ja suorita vielä kurssit sillä hyväksyttävästi.

    Mun mielestä sulla pitää ehdotomasti olla jonkinlainen valitusoikeus tästä asiasta tai vaihtoehtoisesti sut täytyy vapauttaa siitä tietyn opintopistemäärän keräämisestä, sillä ethän sä VOI ton enempää asian hyväksi tehdä, kuin olet nyt jo tehnyt. Se, ettet voi opiskella niin paljon kuin haluaisit ja olisi "tarkoitus" ei kyllä millään muotoa ole sinun vikasi!!! Kyllä asianomaisten täytyy se uskoa ja ymmärtää!!

    Mä toivon kanssa sulle ihanaa ja positiivista uutta päivää huomiselle! Sovitaan niin, että kaikki vaikeudet tulivat nyt tähän alkuun yhteen syssyyn ja tästä alkaen helpottaa!!!

    <3 Kipatsu

    VastaaPoista