keskiviikko 24. helmikuuta 2010

Viikon toilailut ja kesähehkutukset :)

Ei oo toimitusta näkynyt vieläkään, päinvastoin, joku yrittää varastaa multa aikaa jo niistä 24:stäkin tunnista! Päivät menee niin äkkiä!

Niin edellisellä kerralla tosiaan pauhasin siitä boilerista. Niin uskomattomalta kuin se tuntuikin, korjaaja soitti seuraavana päivänä yhdeksältä aamulla ja tuli korjaamaan boilerin kuntoon, mahtavaa! Eli joskus se mañana oikeesti tarkoittaakin "huomenna". :) Boilerista oli vastukset mennyt rikki, ja ne vaihdettiin. Eikös tämä korjaaja alkanut sitte vaatia rahaa siitä korjaamisesta, vaikka vuokranantaja oli juuri sanonut, että korjaus pitäis mennä takuun piikkiin. Rupesin sitten kinaamaan sitä korjaajaa vastaan, joka ensin yritti hakea papereista jonkinlaista todistetta maksuvelvoitteesta. Mut eipä vaan löytänyt, ja lopulta hän sitten soitti jonnekin toimistolle, josta varmistettiin, että korjaus menee kuin meneekin takuuseen. Onneksi, mä en ois millään enää jaksanu ruveta selvittämään sellasta sotkua. :D Mutta olipa vaan ihanaa päästä lämpimään suihkuun! Kertakaikkiaan i-h-a-n-a-a! Tosin ei sieltä muutenkaan tule maksimissaan kuin kymmenen minuuttia lämmintä vettä, joten suihkuvuorot/tiskaaminen/pyykinpesu täytyy ajoittaa hyvin. Mut olin kyllä vaan tosi iloinen siitä, ettei tarvinnut enää kärvistellä viikonloppua ilman lämmintä vettä.

Lauantaina mä, Juha, Saila ja Ansku lähdimme käymään Benidormissa. Siellä oon käynytkin joskus pikkuruisena tyttönä, mut en mä kyllä sieltä mitään enää muistanut. Benidorm on Alicantesta reilun tunnin juna-/metromatkan päässä. Toi kulkuväline on nyt ilmaistu noin epäselvästi, koska mä en oikeestikaan tiedä, et mikä se viralliselta nimeltään on. Se menee välillä maan alla niinku metro, mut muuten muistuttaa enemmän junaa.

Lauantaina oli pitkästä aikaa lämmin päivä. Käytiin shoppailemassa, nautittiin auringosta ja käveltiin vaan ympäri Benidormia. Turistirysäksikin sitä kai voisi kutsua, mutta mä tykkäsin kuitenkin. Tai sit se lämmittävä aurinko sai vaan kaiken tuntumaan paljon kivammalta. :D Oltais haluttu mennä käymään eläinpuistossa ja vesipuistossa, mutta ne oli menny jo kiinni. Täytyy mennä ilmeisesti joku kerta arkena uudestaan, kun kaikki paikat menevät täällä hirmu aikaisin kiinni lauantaisin. Käytiin syömässä yhdessä paikallisessa ravintolassa, ja edelleen mun täytyy kyllä ihmetellä sitä, että mihin mahaan nää ihmiset täällä syövät. Mun ruoka maksoi 12 euroa, ja sillä sai juoman, alkusalaatin, lautasellisen bolognesepastaa sekä pihvin ja perunat. Ainiin ja jälkkärinkin vielä! Aivan tajuttoman halpaa, mut enhän mä millään pysty syömään noin isoja annoksia!

Mun mielestä paras anti tolla reissulla oli kuitenkin siinä olkoonnytsittenvaikka junamatkan aikana nähty monta kilometriä pitkä ranta, joka on ainoastaan vartin päässä Alicantesta. Aivan tajuttoman hieno ranta, ja siinä vieressä on vielä piiiiitkä juoksuväylä, jota mä aion nyt lämpimien kelien alettua kuluttaa ahkerasti. :) Can’t wait!

Lauantai-iltana menin nukkumaan jo yhdeksältä, koska meri-ilma, kävely ja aamuinen herätys klo 6 (Suomi – Saksa-pelin takia!) tekivät tehtävänsä. Olin niiiiiiin väsynyt, nukuin putkeen 14 tuntia.

Sunnuntaipäivä meni sitten ihan huilaillessa. Illalla menin Anskun ja Sailan kanssa Language exchange –tapaamiseen. Niissä siis vaihtarit eri maista ja espanjalaiset tapaavat, ja keskustellaan ihan niitä näitä tarkoituksena vain saada harjoitusta espanjan puhumisessa. Espanjalaiset sitten korjaavat puhetta ja neuvovat, kun homma ei meinaa sujua. Tosi hyvää treeniä, ensi sunnuntaina taas uudestaan.

Sen jälkeen kävin tutustumassa El Barrion Capitán Haddockin salsatarjontaan. Sinänsä positiivinen yllätys: hyvää musiikkia ja hyviä tanssijoita! :) Ikähaarukka oli kyllä taas ihan ihmeellinen, keski-ikä jossain 35-40 välillä. Kysyin, että missä nuoret käyvät salsaamassa. Käyvät kuulemma kaupungin ulkopuolella ja ylipäätään sellaisissa paikoissa, joissa tanssitaan cross body –salsaa. Kuubalainen ei kuulemma ole in täällä. :D Mä oon siis out. Ei sinänsä, tykkään tosi paljon tosta cross bodystäkin, mutta silti kaipaisin kuubalaista rinnalle.

Maanantai, tiistai ja tämä päivä menivätkin pitkälti sellaisessa peruspuurtamisessa, koulua ja järjestelyjä vaan, ei sen ihmeempää. Mutta yksi mahtava juttu on ollut tällä viikolla: täällä on ollut tosi tosi lämmintä! :) Eilen oli parikymmentä astetta, ja tänään oli vielä lämpimämpää, varmaan lähemmäs 25 astetta! Aivan supermahtavaa! :) Oli niin ihanaa käydä lenkilläkin eilen, kun aurinko paistoi niin lämpimästi. Ihan parasta! Lisää lisää lisää näitä ilmoja, jotta päästään sinne rannalle köllöttelemään. Tänään ei ollu aikaa sellaselle, kun koulu kestää keskiviikkoisin kuuteen.

Oon muuten vakavasti alkanut harkita, että yliopistolta kotiin tullessa kävelisin mahdollisimman pitkän matkan kotiin. Mulla särkee päätä lähes joka päivä kun lähden koulusta ja on kauhea nälkä, ja bussimatka tunkkaisessa ilmassa usein vielä selkä menosuuntaan on aivan takuuvarma pahoinvoinnin aiheuttaja. Ja nyt ei ole vielä edes kuuma. Joten nyt tässä koitan miettiä parasta ratkaisua, et pitäiskö käydä jostain löytötavaratoimistosta katsomassa halvalla polkupyörää, vai istuisiko bussissa niin pitkän matkan kuin pystyy, ja sen jälkeen kaivais lenkkarit laukusta ja kävelis kotiin. Kävellen reissuun menis varmaan pari tuntia, jos kävelis koko matkan. Jotain täytyy kuitenkin kehittää. Ehkä se käveleminen vois tehdä ihan hyvää noin niinku muutenkin. :)

Mut kohta täytyy mennä nukkumaan, että jaksaa herätä viideltä katsomaan lätkää! ;) Vähän läksyjä vielä ja sit potslojo!

Öitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti